Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki | Aktualne wystawy

Ulotka

Projekt ulotki został przygotowany w formacie A5. Skorzystaj z odpowiednich opcji przy drukowaniu.

Dodaj do kalendarza Google
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
plac Stanisława Małachowskiego 3
Warszawa

Hiwa K: Wysoce nieprawdopodobne, choć nie niemożliwe | do 28 kwietnia 2019

W języku kurdyjskim słowo „hiwa” oznacza „nadzieja”. Na wystawie Wysoce nieprawdopodobne, choć nie niemożliwe prezentowane są prace Hiwy K — z pochodzenia irackiego Kurda, który kilkanaście lat temu dostał się jako uchodźca polityczny do Europy, a dziś zaliczany jest do czołówki światowej sztuki. Jego wyjątkowa taktyka artystyczna polega na tworzeniu formy z wykorzystaniem praktyki życia codziennego, wspomnień z dzieciństwa, dorastania czy rodzinnych anegdot. Twórczość Hiwy K, w której elementy biograficzne mieszają się z tym, co zasłyszane i co fikcyjne, stawia w zupełnie nowym świetle problematykę uchodźctwa, funkcjonowania w innej kulturze czy geopolitycznych uwarunkowań ludzkiej egzystencji.

Liliana Porter. Sytuacja | do 5 maja 2019

Wystawa Liliany Porter w Zachęcie to pierwsza w Polsce tak obszerna prezentacja twórczości tej wybitnej artystki. Na początku swojej drogi twórczej poświęciła się grafice. Już wtedy pojawił się w jej sztuce wątek zakłócenia rozróżnienia między przedmiotem i obrazem. W latach 1965–1970 wspólnie z Luisem Camnitzerem i Jose Guillermo Castillo prowadziła eksperymentalny New York Graphic Workshop. Jej dojrzały styl kształtował się od lat osiemdziesiątych XX wieku, kiedy to zaczęła włączać do swojej praktyki artystycznej stare zabawki, kiczowate figurki, pamiątki, czy przedmioty codziennego użytku znajdowane na targach staroci czy w sklepach z antykami. Stały się one głównymi bohaterami jej instalacji, modelami portretowanymi z pomocą aparatu fotograficznego, aktorami utrwalanych na taśmie filmowej historii. Artystka tworzy także rysunki, kolaże, maluje. Jednym z najważniejszych tematów jej sztuki jest krytyka reprezentacji rzeczywistości i jednocześnie ironiczna opowieść o stałej potrzebie jej odtwarzania

Lalki: teatr, film, polityka | do 23 czerwca 2019

Niewinna i groźna, zawieszona pomiędzy żywym a martwym, ruchomym i nieruchomym, ludzkim i nieludzkim — lalka teatralna — budzi fascynacje. Ale spotkanie z nią, wbrew zdrowemu rozsądkowi, wywołuje w nas również niepokój i uświadamia, że ludzka wyższość nad światem materialnym nie jest niczym pewnym… Jej ogromny potencjał jako narzędzia artystycznej ekspresji odkryli twórcy awangardowi na początku XX wieku. Teatr lalkowy – przez długi czas uważany za gatunek niższy, bliższy teatrowi ulicznemu czy cyrkowi, spychany na margines, traktowany niezbyt poważnie i łączony w pierwszej kolejności z rozrywką dla dzieci – pozwalał na przekraczanie sztywnych podziałów na kulturę popularną i elitarną. Z jednej strony otwierał nową, niezwykle atrakcyjną przestrzeń dla eksperymentów.

„Polska” na eksport | do 23 czerwca 2019

Miliony rozkładówek, kilkanaście wersji językowych, kilkuset autorów fotografii, trzy podstawowe edycje, z czego dwie wychodzące prawie nieprzerwanie od roku 1954 do 1989 (wersja na Zachód) i do 1990 (wersja Wschód) — to imponujący obraz miesięcznika „Polska” w liczbach.

________________________
Ceny biletów:
1 zł - Przysługują: dzieciom, młodzieży, studentom i doktorantom (do 26 roku życia, za okazaniem legitymacji, również posiadaczom Karty Klubu EURO<26)

10 zł (ulgowy) - Przysługują: doktorantom i studentom (po 26 roku życia), emerytom, rencistom, inwalidom i osobom niepełnosprawnym wraz z osobami asystującymi, żołnierzom służby czynnej WP, nauczycielom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych działających w Polsce, rodzicom lub opiekunom, którzy legitymują się Karta Dużej Rodziny, kombatantom.

15zł (normalny)

18zł (bilet rodzinny) - Przysługuje: 4 osobom, w tym maksymalnie dwóm dorosłym z dziećmi lub młodzieżą szkolną do lat 18 oraz posiadaczom Karty Dużej Rodziny (dla całej rodziny tj. rodzice plus dzieci).

Produkcja

Zdjęcia:
1. Jan Berdyszak, Lis, lalka do spektaklu „Pieśń o lisie” w Teatrze Lalki i Aktora Marcinek w Poznaniu,1961, Teatr Animacji w Poznaniu. Fot. Łukasz Rusznica i Krystian Lipiec
2. Liliana Porter, „Czerwony piasek”, 2018, dzięki uprzejmości artystki
3. Hiwa K, „Na ukos”, 2009, fotografia, dzięki uprzejmości artysty

Za treść odpowiada organizator wydarzenia. Szczegóły oraz termin rozpoczęcia sprzedaży wejściówek można sprawdzić bezpośrednio na stronie ewejsciowki.pl